Facilitatile principale ale membrilor clusterului
- Obiective de cercetare, dezvoltare și inovare
- Dezvoltarea de produse și servicii noi și promovarea acestor
- Participarea și sau inițierea de proiecte pentru membri, cu finanțare din fonduri naționale și sau europene;
- Obiective de marketing, internaționalizare și branding
- Promovarea ofertei de export a firmelor membre prin canale promoționale adecvate (târguri, misiuni, trade show)
- Organizarea de contacte și match-making;
- Crearea unui brand al clusterului
- Atragerea de investiții
- Participarea la rețele naționale și europene
- Colaborare transfrontalieră și transnațională
- Colaborarea cu alte clustere din țară și din străinătate în vederea realizării unor parteneriate strategice
- Obiective de training și învățământ
- Dezvoltarea de cursuri și module educaționale adecvate nevoilor clusterului
- Perfecționarea managerială a membrilor și a angajaților
- Obiective de comunicare
- Atragerea de noi membrii în cluster cu interese comune membrilor fondatori
- Reprezentarea intereselor membrilor în fața autorităților publice locale și centrale și față de terți
- Crearea site-ului bilingv
- Elaborarea de propuneri legislative privind producția de produse agricole și alimentare certificate ecologic, protecția mediului , în special mediul local etc.
- Obiective de guvernanță
- Elaborarea unei strategii de dezvoltare și de internaționalizare, marketing, promovare networking care să fundamenteze obiectivel de mai sus și modul lor de atingere;
- Dezvoltarea de instrumente adecvate de guvernanță (grupuri de lucru, întâlniri cu membrii clusterului).
Obiectivele de mai sus vor fi revalidate și îmbunătățite odată cu procesul de elaborare a strategiei de cluster. Această strategie va avea la bază un proces ciclic în care vor fi implicați toți membrii clusterului, instituindu-se astfel într-o comunitate de practică ce va consolida încrederea între membri.